Ca o dulceață minunată de psalm,
dragostea lui Dumnezeu ne împresoară.
Ca o cântare îmbalsămată,
de peste tot bucuria vieții ne înfășoară.
Și inimile noastre însetoșate
sorb din adânca înfiorare,
ca peștii în apele afundate,
muzica binecuvântării Sale.
(Ieroschim. Daniil Tudor, 30 mai 1953, Sihăstria Neamț)

Cautati si ...veti afla

vineri, 12 martie 2010

Deșertăciune-s toate...


Cu fiecare zi ce trece
Simt c-am venit într-o lume
Așa de rece.
Mă uit pe chipuri de ființe
Și văd atâtea suferințe;
O singură durere nu-i
Acea de dorul Cerului
Născută.
O singură greșeală-i
De ajuns
Să se creeze între noi
Pereți de nepătruns.
Și-atunci slăbit
De-atâta neajuns
Din inimi,
Spre Tine-mi-nalț privirea
Spre Tine-mi adun
Toată trăirea:
Preabunul meu Părinte
Tată Sfânt
Când sufletu-mi plăpând
Îl vei vedea zăcând
De lepra sufletescă
Revarsă mila Ta cerească
Nu mă lăsa ca să mă sting
Îngăduiește-mi Doamne
Ca să mă văd pe mine
Așa precum sunt
Însuflețit de duh pământ.
Atât de mult aș vrea
S-ating frumoasa pocăință
De-aș birui a mea slăbită stăruință!
E chiar aici în fața mea
O simt, dar nu o pot vedea...
Și-atât de mult ființa-mi
Se-ntristează
Când văd atâta alergare
După deșertăciune...
Deșarte-s toate
Toate trec
Un singur lucru sfânt rămâne
Prezența Ta.
De-aceea când rănit
De dorul Vieții
Ai să mă vezi căzând
Să nu mă lași plângând
Să nu mă lași
În suferință grea
Ci să-mi arăți
Iubirea și milostivirea Ta!
Când văd că toate
Îmi distrag privirea
Când simt că toate
Mă atrag în jos,
Îmi înalț privirea
Către Sus
Acolo văd lumina
Zăresc o rază blândă
Un Soare gingaș
Ce-ncălzește
Adâncurile-nghețate.
Deșertăciune-s toate
Cele pământești
O singură Iubire
Va rămânea în veci
A Blândului
Și Milostivului Stăpân!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu